Monday, January 9, 2017

BUCIDA GARDEN SERI ALAM, PASIR GUDANG

Assalamualaikum..

siapa pernah makan steamboat? eh apa ek tuu. ermm tipula tak tawukan..hihi:)



BUCIDA GARDEN STEAMBOAT
siapa yang pernah sampai sini korang mesti nak pergi lagi. kenapa aku cakap macam tuu sebab aku sendiri dah masuk ketiga kali makanng sini. Apa yang boleh cakap memang awesome, murah dan berbaloi laa. alhamdulila.. hehe:) Semalam bersamaan 08 januari 2017 sajee lepaking dengan bff. Soo suggest kat diyorang makan sini dan sepantas kilat terus setuju. Kebiasaannya tempat ni open jam aku tak pasti tapi yang pasti bermula petang sampai lewat malam.

kenapa aku cakap kat sini murah?
kata orang tak cuba tak tahukan soo korang kenala pergi mencuba dulu baru tahu. bagi aku cukup murah sebab DEWASA RM 22.00 DAN KANAK2 ATAU OKU RM 11.00 tak silap. Dengan rm 22.00 seorang kita boleh makan apa sahaja yang kita nak. Misalnya, seafood, air ada bermacam2 perisa dari sejuk sampai yang panas, abc pusar sendiri, aiskrim, bebola berrmacam2 jenis, sayur2, sos n sambal bermacam2, makanan dah siap masak pun ada dan tersangat banyak sampai rambang mata tak tahu nak makan apa. haha. korang boleh bayangkan kalau makan banyak dan bermacam jenis dengan harga macam tu sangat lah berbaloii. sebab itu berani cakap murah !


meja tiga anak dara makan :)


Sebelum tu nak perkenalkan dengan dua anak orang ni haziqah n atie . Diyorang ni kira bff akula daripada berabad yang lepas. sepertimana yang dijanjikan sebelum aku terjah tempat ni aku book dulu dengan cara direct call owner sebabnya takut meja penuh. jadinya ni la tempat kami dan pertama kali aku dapat duduk meja bahagian dalam selalunya makan meja kat luar jee. Nampak tak situasi meja makan yang penuh, padat dan ramai. Bagi aku sendiri, aku memang suka situasi macamni rasa seronok sebab ramai orang dan terbuka. Kat sini semua self service maksudnya ambil je sesuka hati yang nak dan berapa banyak kuantiti yang korang nak. Realitinya jadila macam meja kami penuh dan tak terkata. haha. sebenarnya masing2 lapaaa.:) Dalam periuk yang kecik tu ada dua jenis kuah, satu tomyam n lagi satu soup dan dua2 boleh mintak tambah lagi. kat sini paling tak rugi sebab pekerja bucida ni sangat rushing kiranya mintak je terus dapat laa camtu.

Bagi sesiapa yang belum sampai sini korang boleh cuba dan bagi sesiapa yang holiday JB ni boleh juga jadikan salah satu tempat makan menarik untuk korang mencuba. Semuanya di tangan anda. kat sini bukan la nak cakap takde steamboat lain yang best lagi tapi ini cuma dari pengalaman aku sendiri yang pernah mencuba dan mungkin juga orang lain ada tempat2 best yang lain. Sharing is caring no problem!

Mana yang tak tahu boleh je terus google maps taip bucida garden bandar seri alam, paappp! terus keluar :)

selamat mencuba


tu je nak share :)
till end ^_-






No comments:

Post a Comment